Monthly Recurring Revenue (MRR) Explained in 5 Mins or Less

Month-to-month Recurring Income (MRR) kan een van de meest nuttige statistieken zijn om in uw bedrijf bij te houden. Het is geen nieuw idea, maar wel een idea dat vaak gebruikt wordt.

De meeste bedrijven hebben te maken met inkomsten die van maand tot maand fluctueren. Dit geldt vooral voor abonnementsbedrijven, waar maandelijkse betalingen terugkerend zijn, bijvoorbeeld $ 9,95 per maand voor een OTT-abonnement.

Het is belangrijk om uw omzet bij te houden om te weten hoeveel geld u binnenhaalt. De meeste bedrijven houden de omzet die zij dagelijks en wekelijks genereren bij, maar hoe zit het met de groei?

Deze weblog zal helpen duidelijk te maken wat MRR is en waarom u het zou moeten gebruiken.

Wat zijn maandelijks terugkerende inkomsten?

Maandelijks terugkerende omzet

Month-to-month Recurring Income (of MRR) is een maatstaf die wordt gebruikt om te berekenen hoeveel omzet uw bedrijf elke maand verdient. Het is een inkomstenstijl die anders is dan de traditionele manier, omdat deze zich richt op terugkerende inkomsten.

Het is een zeer effectieve omzetstatistiek, omdat deze gemakkelijk te begrijpen en belangrijk is om bij te houden. Het is nauwkeuriger en betrouwbaarder voor het meten van de omzet en groei van uw bedrijf, omdat het de onvoorspelbare affect wegneemt van trap- en laddercontracten die terugkerende omzetrapporten kunnen vertekenen.

Het abonnementsbedrijfsmodel verandert de manier waarop bedrijven naar hun terugkerende inkomstenstatistieken kijken. Wanneer bedrijven hun maandabonnementen verkopen, nemen ze het geld meteen of in ieder geval zeer snel na de verkoop op. Het kan binnen een maand tot een aanzienlijke uitstroom van contant geld leiden.

Dankzij de maandelijkse terugkerende omzet (MRR) kunnen bedrijven traits in hun abonnementen echter beter zien en nieuwe abonnementsinkomsten in hun statistieken opnemen.

Soorten maandelijks terugkerende inkomsten

MRR is een goede maatstaf om de groei, stagnatie of ondergang van uw bedrijf te volgen. Het geeft het huidige bedrijfsscenario aan en helpt bij het plannen van toekomstige bedrijfsinkomstenstrategieën.

Op foundation van de variaties kan MRR worden opgesplitst in verschillende typen, afhankelijk van de beweging in opwaartse of neerwaartse richting.

Hier volgen enkele voorwaarden voor maandelijks terugkerende inkomsten waarvan u op de hoogte moet zijn:

#1. Nieuwe MRR

Nieuwe MRR vertegenwoordigt de additional omzet die in een bepaalde maand alleen door nieuwe klanten wordt gegenereerd. Het toont een uitbreiding van het aantal nieuwe klanten dat zich die maand op uw producten of diensten heeft geabonneerd.

Hier is een eenvoudig voorbeeld van het berekenen van de nieuwe maandelijks terugkerende inkomsten die in een bepaalde maand worden gegenereerd:

Als u een maand begint met 50 klanten en aan het einde van de maand 10 nieuwe klanten krijgt, krijgt u 10 nieuwe klanten. Laten we zeggen dat ze €50/maand betalen, dus uw nieuwe MRR wordt 10*€50 = €500.

Nieuwe MRR helpt bij het onder controle houden van de Buyer Acquisition Price (CAC). Als uw klantenwervingskosten hoger zijn dan de nieuwe MRR, moet u het marketingbudget herzien, zodat u uiteindelijk geen verlies lijdt.

#2. Uitbreiding MRR

Uitbreiding MRR vertegenwoordigt de additional omzet die in een maand bij bestaande klanten wordt behaald. Deze inkomsten kunnen afkomstig zijn van upgrades, cross-sells of upsells.

Een van de belangrijkste voordelen van Enlargement MRR is dat het gemakkelijker is om iets aan bestaande klanten te verkopen in plaats van nieuwe klanten te werven.

Een typische formule om MRR te berekenen ziet er als volgt uit:

Uitbreidingspercentage = (Uitbreiding MRR aan het einde van de maand – Uitbreiding MRR aan het start van de maand)/ (Uitbreiding MRR aan het start van de maand) *100

Als de MRR voor uitbreiding aan het start van de maand bijvoorbeeld $ 500 en aan het einde van de maand $ 1000 bedroeg, dan

Expansiepercentage = (1000-500)/ (500) * 100 = 100% Expansie MRR.

#3. Reactivatie-MRR

Reactiverings-MRR is de maandelijkse opbrengst die wordt verdiend door uw eerder opgezegde abonnementsleden. Simpel gezegd: sommige verloren klanten zijn teruggekeerd om uw product of dienst te gebruiken en hebben een maandelijks abonnementsgeld betaald.

Reactivatie-MRR

Als bijvoorbeeld tien van uw verloren klanten hun abonnementen opnieuw hebben geactiveerd en elk € 50/maand betaalt, bedraagt ​​de heractiverings-MRR € 500.

Een reactiverings-MRR duidt op een positief signaal voor elke recente zakelijke beslissing. En het beste van het reactiveren van MRR is dat deze verloren klanten al op de hoogte zijn van uw merkaanwezigheid, en dat het daarom minder moeite kost om ze te converteren.

Als de waarde van reactivatie-MRR in de loop van de maanden blijft stijgen, probeer dan deze klanten met uw diensten te behouden. Als voorzorgsmaatregel kunt u beter geen hoge kortingen aanbieden om verloren klanten te werven, omdat dit uw klantenverloop zou kunnen vergroten.

#4. Contractie MRR

Contraction MRR is het bedrag dat uw bedrijf in een bepaalde maand verliest als gevolg van downgrades of kortingen die aan bestaande gebruikers worden aangeboden.

Hoewel het misschien hetzelfde klinkt als MRR-churn, is het anders. Churn MRR duidt op annuleringen van abonnementen, maar krimp kan te wijten zijn aan andere redenen, zoals een uitverkoop of hoge kortingen.

#5. Gekarnde MRR

Gekarnd-MRR-1

Churn MRR vertegenwoordigt het totale bedrag dat een bedrijf verliest als gevolg van het uitschrijven van bestaande en nieuwe gebruikers in een bepaalde maand. Nieuwe gebruikers kunnen voor het productabonnement betalen en dit binnen een bepaald aantal dagen annuleren als onderdeel van het terugbetalingsbeleid.

Kort gezegd is dit het bedrag dat verloren gaat als gevolg van opzeggingen van abonnementen door nieuwe of bestaande gebruikers.

Een hoog klantverloop geeft aan dat klanten geen vertrouwen hebben in het gebruik van uw product en dat er ruimte is voor verbetering van de productkwaliteit.

Hoe maandelijkse terugkerende inkomsten berekenen?

Het berekenen van de maandelijks terugkerende omzet is eenvoudig. Het enige wat u hoeft te doen is de gemiddelde opbrengst per gebruiker in een maand te nemen en deze te vermenigvuldigen met het totale aantal nieuwe abonnementen in die maand.

De wiskundige formule gaat als volgt:

MRR = Gemiddelde opbrengst per gebruiker (ARPU) * Aantal abonnees

Als uw ARPU bijvoorbeeld € 100 is en u 10 nieuwe abonnementen heeft, wordt de MRR

MRR = $ 100 * 10 = $ 1000.

Nu u weet hoe u de MRR moet berekenen, opent dit een nieuw hoofdstuk waarin een redelijk MRR-tarief wordt besproken.

Wat is een goed MRR-tarief?

Een goed MRR-tarief varieert van bedrijf tot bedrijf, afhankelijk van de markt, demografische gegevens van de consument, de bedrijfscategorie en nog veel meer factoren. Hier zijn de MRR-tariefstatistieken verzameld uit de KeyBank SaaS-enquêteresultaten.

Er staat dat hoe meer u uitgeeft aan advertising and marketing en reclame, hoe hoger het MRR-percentage dat u magazine verwachten:

  • Besteed minder dan 20% van de omzet – 21% MRR
  • Besteed 20-40% omzet – 24% MRR
  • Besteed 40-60% omzet – 29% MRR
  • Besteed meer dan 60% omzet – 73% MRR

Veel voorkomende fouten bij het berekenen van MRR

Omdat MRR een cruciale maatstaf is voor abonnementsbedrijven, moeten bedrijfseigenaren voorzichtig zijn bij het berekenen ervan.

Hier zijn enkele van de meest voorkomende fouten die SaaS-eigenaren maken bij het berekenen van hun maandelijkse terugkerende inkomsten.

#1. Inclusief eenmalige betalingen

Eenmalige betalingen zijn niet ‘terugkerend’ en daarom horen deze betalingen niet thuis in de maandelijkse terugkerende inkomsten. Omdat u niet verwacht dat u deze regelmatig zult ontvangen, zal het opnemen ervan in uw MRR-berekeningen ervoor zorgen dat uw omzetverwachtingen worden overschat en uw financiële mannequin wordt vertekend.

#2. Inclusief free of charge proefversies

Gratis proefversies

Het opnemen van proefversies en de verwachte abonnementswaarde voordat ze klant worden, is misschien wel de meest voorkomende fout. We weten allemaal dat veel proeven niet in verkopen resulteren, dus als u dit doet, krijgt u in feite een constant hoog aantal netto nieuwe en afgebroken klanten.

#3. Inclusief jaar- of levenslange contracten in één maand

Bij het berekenen van de MRR moet u de abonnementswaarde van iemand delen door de verwachte duur van zijn/haar abonnement, zelfs als hij of zij u jaarlijks vooraf volledig betaalt of een levenslang abonnement koopt. Dit komt door momentummeting, een van de belangrijkste toepassingen van maandelijks terugkerende inkomsten.

Hoe MRR gebruiken om de groei te volgen?

Indien zorgvuldig geobserveerd en geanalyseerd, biedt MRR diepgaande inzichten om u te helpen uw bedrijf te laten groeien. Laten we eens kijken naar enkele kritische inzichten die u kunt krijgen na het analyseren van MRR.

Prestatie

Met MRR kunt u uw omzet maandelijks bijhouden en krijgt u inzicht in de groei van uw bedrijf.

Door uw omzet op maandelijkse foundation te berekenen, worden de volatiliteit en incidentele verkoopspurten gemiddeld. Het helpt u bij het inschatten van de gestage cashflow die nodig is om een ​​duurzaam bedrijf op te bouwen.

Bovendien creëert het een reeks databases waarop u analyses kunt uitvoeren en de voortgang van de omzet in een bepaald jaar kunt voorspellen.

Budgettering

Budgettering

Budgettering is voor elk bedrijf cruciaal. Met MRR kunt u de maandelijkse uitgaven en uitgaven voor bedrijfsactiviteiten bijhouden. Het geeft u een duidelijk idee van waar u geld moet uitgeven en waar u moet stoppen met het bezuinigen op uw middelen. Dit zal u na verloop van tijd helpen bij het ontwikkelen van een groeiend businessplan.

Voorspelling

Voorspelling

MRR is een essentiële maatstaf voor het voorspellen van de omzet voor de komende maanden, zowel op de korte als op de lange termijn. Het helpt bij het anticiperen op de inkomsten en bij het bepalen van de inspanningen die nodig zijn om de omzetdoelstellingen te behalen.

Als de MRR bijvoorbeeld X is in een bepaalde maand, kunt u deze gebruiken als maatstaf voor het berekenen van de waarschijnlijke omzet in de volgende maand. Als uw bedrijf gestaag groeit, kunt u de komende maanden rekening houden met een stijging van 3% tot 5%.

Manieren om MRR te laten groeien

Het verder verbeteren van uw MRR is moeilijk. Het verdient echter het werk. Hier volgen twee dingen die u nu kunt doen om aan uw maandelijks terugkerende inkomen te werken.

#1. Bepaal een prijsstrategie

Het instellen van de juiste prijs voor uw product is niet eenvoudig. Sommige gebruikers zullen vinden dat het goed previous, terwijl anderen denken dat het duur is.

Prijsstrategie

Er bestaat geen directe wetenschap om de juiste prijzen voor uw zakelijke diensten te berekenen. Een van de beste manieren om de prijzen te vergelijken met die van de concurrenten en te controleren of jouw product het bedrag rechtvaardigt.

Je kunt de prijzen altijd blijven testen door A/B-tests uit te voeren na een grondige analyse van je recente kopers. Controleer hun bestedingscapaciteit en de functies die u aanbiedt, en experimenteer vervolgens met de prijzen.

#2. Vind upsell-mogelijkheden

Upsellingmogelijkheden zijn verkoopstrategieën om de gemiddelde bestelwaarde (AOV) van klanten te verhogen. Het helpt bij het genereren van een gestage stroom uitbreidings-MRR waarmee u de maandelijks terugkerende omzet in de loop van de tijd kunt verhogen.

Segmenteer uw klanten in een bepaalde klantreis en stel logische upsell voor in verschillende fasen van het koopproces. Dit kan op de productpagina zijn wanneer iemand een product toevoegt of tijdens het afrekenproces. Over het algemeen zijn upselling-conversies hoger voor bestaande gebruikers dan voor nieuwe gebruikers.

#2. Verbeter de productkwaliteit

Verbeter de productkwaliteit

Het verbeteren van uw product is de meest effectieve manier om het klantverloop te verminderen. In plaats van je te concentreren op het werven van nieuwe klanten, moet je eventuele problemen in het product aanpakken die ertoe leiden dat klanten naar je concurrenten overstappen.

Om dit te bereiken, wilt u een buitengewoon productvoorstel en hoogwaardige klantenondersteuning bieden, naast klantvereisten die de ervaring van uw product verbeteren.

#3. Maak upgraden eenvoudiger

Bied verschillende tariefplannen aan en maak het voor de abonnees gemakkelijker om te upgraden naar de hogere tariefplannen. U kunt ook een schaalbaar inkomensmodel bedenken als uw productgebruik een aantal onbeperkte gebruiksstatistieken omvat.

Als u bijvoorbeeld een SaaS-product verkoopt dat onbeperkt kan worden gebruikt, kunt u dit beperken tot een limiet van tien gebruikers. Na het verbruiken van 10 exemplaren moeten gebruikers een bepaald bedrag betalen voor meer gebruiksexemplaren.

Laatste woorden

Hier hebben we geleerd waarom u uw MRR moet bijhouden, hoe u deze moet bijhouden en hoe u deze kunt gebruiken.

Maandelijkse terugkerende inkomsten zijn een geweldige maatstaf en niet eens een nieuwe time period, maar worden vaak verkeerd begrepen.

Zoals we eerder zeiden, is MRR ook een geweldige manier om de groei van uw bedrijf te meten. Het is geen financieel jargon, maar een kritische maatstaf die u kan helpen bij het prioriteren van de strategie en het focussen op het toekomstige verdienmodel.

Bekijk vervolgens de beste abonnementsbeheerservices voor SaaS-bedrijven.

Leave a Comment

porno izle altyazılı porno porno